SRT Hellcat Forum banner

Verschil tussen Hellcat en Hellcat Redeye!

3 reading
57K views 68 replies 28 participants last post by  Juddster  
#1 ·
Ik vraag me al een tijdje af wat het verschil is tussen een Hellcat en een Hellcat Redeye. Afgezien van het verschil van 90 pk en een paar cosmetische dingen zoals de motorkap, wat zijn de diepgaande verschillen? Zijn er specifieke verschillen die opvallen?

#4 ·
Ik vraag me al een tijdje af wat het verschil is tussen een Hellcat en een Hellcat Redeye. Afgezien van het verschil van 90 pk en een paar cosmetische dingen zoals de motorkap, wat zijn de diepgaande verschillen? Zijn er specifieke verschillen die opvallen?
Er is veel informatie online die je kunt bekijken voordat je dat soort vragen op het forum stelt. Als je het moet vragen, verdien je het antwoord misschien niet. Dus, je hebt een Hellcat en weet het verschil niet?

#6 ·
Er is veel info online die je zou kunnen bekijken voordat je dat soort vragen op het forum stelt. Als je het moet vragen, verdien je het antwoord misschien niet. Dus, je hebt een Hellcat en weet het verschil niet?
Ik heb geen van beide. Ik wil er binnenkort een kopen en wil graag het verschil weten. Kalmeer

#11 ·
Ook vanaf 2019 is het 717 pk voor de standaard Hellcat. 2015-2018 had 707 pk.
Alleen op Challenger. Charger gaat naar 717 standaard op alle Hellcats 2021, denk ik.

• Like
Reactions: GOING TO HELL 19
#13 ·
Vergeet ook niet dat ze net een RedEye dealer installatie pk upgrade hebben uitgebracht met 885 beschikbare pk's.

owns 2020 Dodge Challenger Redeye
#48 ·
Demon-motor met sterkere interne componenten en een grotere compressor was genoeg om me over te halen. De extra pk's zijn slechts een bonus. De sterkere assen, aandrijfas, etc. waren slechts een extra bonus. De dubbele brandstofpomp configuratie is ook mooi.
Vergeet ook niet dat ze net een RedEye dealer installatie pk upgrade hebben uitgebracht met 885 pk beschikbaar.
Ik heb geruchten gehoord dat de upgrade, hoewel het een Mopar-onderdeel is en door de dealer wordt geĂŻnstalleerd, de garantie ongeldig maakt. Weet je of dat klopt of niet?

#17 ·
Ik vraag me al een tijdje af wat het verschil is tussen een hellcat en hellcat redeye. Afgezien van het verschil van 90 pk en een paar cosmetische dingen zoals de motorkap, wat zijn de diepgaande verschillen? Vallen er specifieke dingen op?
Een van de beste artikelen over de motor. Het bevat zoveel feiten dat sommigen van ons alle redenen zijn vergeten waarom we een Redeye hebben gekocht. Een kijkje in de 840HP Hemi van de Dodge Demon

Zoals hierboven vermeld, kunnen we binnenkort fabrieksupgrades van Dodge krijgen voor de RE, waardoor ze nog begeerlijker kunnen worden met de sterke internals.

#32 ·
Een van de beste artikelen over de motor. Het bevat zoveel feiten dat sommigen van ons alle redenen zijn vergeten waarom we een Redeye hebben gekocht. Een kijkje in de 840HP Hemi van de Dodge Demon

Zoals hierboven vermeld, kunnen we binnenkort fabrieksmatige upgrades van Dodge krijgen voor de RE, waardoor ze nog aantrekkelijker worden met de sterke internals.
Dus laat me het alsjeblieft begrijpen. De Helcat Redeye die ik heb besteld en over een paar weken ontvang, heeft dezelfde motor als de Demon? Kan deze worden opgewaardeerd naar de 840HP?

#18 ·
Als ik het me goed herinner, een stevigere aandrijfas en halve assen, betere drijfstangen die daadwerkelijk gesmeed zijn en niet gesinterd, en MISSCHIEN koppen van T56 aluminium warmtebehandeld tot T6 (of misschien hebben alle Hellcats die functie). Dit is zomaar uit mijn hoofd, want ik herinner me dat ik een beetje jaloers was op de lijst met aanpassingen die voor mij niet alleen marketingpraat waren, maar daadwerkelijke technische verbeteringen.

Ik denk niet dat het eindigt bij "een 2.7L IHI-compressor erin zetten om de 2.3 van de Hellcat te vervangen", in geen geval. Zij (Dodge) willen geen garantiegrenades.

#20 ·
Als ik me goed herinner, een stevigere aandrijfas en halve assen, betere drijfstangen die daadwerkelijk gesmeed zijn en niet gesinterd, en MISSCHIEN koppen van T56 aluminium warmtebehandeld tot T6 (of misschien hebben alle Hellcats die functie) Dit even uit mijn hoofd, want ik herinner me dat ik een beetje jaloers was op de lijst met modificaties die voor mij niet alleen marketingpraat waren, maar daadwerkelijke technische verbeteringen.

Ik denk niet dat het eindigt bij "een 2.7L IHI-compressor erin slaan om de 2.3 van de Hellcat te vervangen", in geen geval. Ze (Dodge) willen geen garantiegrenades.
Specifiek…
De krukas, drijfstangen en zuigers zijn allemaal volledig uniek. De krukas is een gesmede legeringseenheid die herziene balancering en inductiegeharde lagerpennen kreeg. De drijfstangen zijn poedergesmede eenheden met verbeterde schachten, grote uiteinden, taps toelopende kleine uiteinden om het gewicht te verminderen en ultra-hoge treksterkte ARP 2000-bevestigingsmiddelen. De zuigers zijn ook gesmeed en hebben een schuin doosontwerp voor extra polsspeldondersteuning. De speling tussen zuiger en wand werd met 30 micron vergroot om zowel de zuigerlegering als de uitzetting door warmte in verband met het vermogensniveau te accommoderen. Bij piekvermogen is er een drukkracht van 11 ton op de zuiger en drijfstang.

De cilinderkoppen zijn gegoten van A356-T6 aluminium vanwege de sterkte en warmteafvoerende eigenschappen.

#24 ·
De motorkap is hetzelfde.

Verzonden vanaf mijn SM-N960U met Tapatalk
Nee, dat is het niet. De Demon had de ENE ZEER brede snorkel.

• Like
Reactions: 2fast4u
#23 ·
Mooi. Het enige dat me zou tegenhouden om een Redeye te kopen, is de automatische transmissie.

Ik denk dat je het zou kunnen laten veranderen zodat je Lenco-stangen erop kunt zetten (omdat het toch een planetaire bak is, wat maakt het uit) en een Lenco-effect met overdrive kunt hebben. Maar acht schakelstangen? :D Oh, de programmering en de bouw die erbij komt kijken...

Alleen al de puristen die hierover huilen en balken, is grappig.

#41 ·
Wees cool. Kan een kerel zijn die hier eerlijk gezegd voor de info kwam, hij is gezegend en kan voor de verandering iemand zijn die een goede weg heeft bewandeld! Hoe vaak zijn we in de loop der jaren getrakteerd op het tegenovergestelde?

@Xtra Octane Vrolijk kerstfeest! Vertel ons over jezelf, het is duidelijk dat sommigen op dit forum vol gepassioneerde EN zeer geĂŻnformeerde Dodge-fans verrast zijn dat je toegaf dat je een heel fundamenteel goed ding over je nieuwe auto niet wist.

#42 ·
Wees cool. Het zou een kerel kunnen zijn die hier eerlijk gezegd voor de info kwam, hij is gezegend en kan voor de verandering iemand zijn die een goede weg heeft bewandeld! Hoe vaak zijn we de afgelopen jaren niet met het tegenovergestelde geconfronteerd?

@Xtra Octane Vrolijk kerstfeest! Vertel ons over jezelf, het is duidelijk dat sommigen op dit forum vol gepassioneerde EN zeer geĂŻnformeerde Dodge-fans verrast zijn dat je toegaf dat je een heel fundamenteel goed ding over je nieuwe auto niet wist.
Toen ik de introductiecriteria las, stond er dat dit een vriendelijke gemeenschap was. WOW, dat hebben sommigen gemist!! Ik wist niet dat dat betekende dat degenen die minder geĂŻnformeerd zijn, onderworpen zouden worden aan arrogante reacties. Zoals je zei: "Ik kwam hier eerlijk gezegd voor info". Er stond ook: "Help ons deze site vriendelijk en informatief te houden!" Ik ben hier pas een paar weken en ben teleurgesteld dat sommige reacties niet zo waardig zijn.
Ik heb mezelf neergezet als iemand die niet alles weet over de Hellcat, maar wel bereid is te leren. Sommigen snappen dat niet. Ik ben sinds 2014 voorzitter van een geweldige autoclub. Wij zijn de belichaming van auto-enthousiastelingen die genieten van de kameraadschap die gepaard gaat met alle merken en modellen auto's, zonder uitzondering. Dus voor degenen onder jullie die denken dat mijn berichten relevant zijn of niet zouden moeten zijn, overweeg dan om niet te reageren en het voor jezelf te houden. Ik ben alleen geĂŻnteresseerd in berichten van degenen die bereid zijn informatie aan te bieden die ik zoek.
Bedankt

#44 ·
Mijn reactie komt voort uit onderzoek en enthousiasme voordat ik persoonlijk een aankoop als deze doe. Ik heb de neiging om niet blindelings iets te kopen dat daadwerkelijk meer dan $100 kost, lol. Als iemand komt zeggen dat hij een van de topmodellen heeft gekocht zonder op zijn minst de basis te kennen, is dat verrassend. De reacties waren naar mijn mening niet arrogant, meer van het type “hoe kan iemand bijna 100.000 dollar uitgeven zonder het ding te kennen dat het maakt wat het is?” zoiets. Dat je voorzitter bent van een autoclub maakt dat nog verrassender. Hoe dan ook, zoals Dgatz zei, niet ons probleem en de meesten van ons zijn bereid te helpen als we kunnen. Welkom aan boord en geniet van de rit en de leercurve. Je zult een paar van ons humeurige types vinden, maar voor het grootste deel zijn mensen gepassioneerd en bereid om te helpen. Als je eenmaal weet met wie je als individu te maken hebt, kan je mening veranderen.

owns 2020 Dodge Challenger Redeye
#58 ·
Ik had een 19 charger hellcat en nu een 20 challenger redeye.
Ze lijken erg op elkaar tbh. Je kunt het extra vermogen voelen, maar het is niet genoeg dat ik een nieuwe hellcat zou inruilen voor een redeye. Ik deed het alleen omdat de hellcat zijn eigen draagarm afscheurde op de snelweg en ja... je kunt de rest wel raden.

Al met al is elke hellcat-trim geweldig en kan worden aangepast. Als je gaat modden, neem dan gewoon een hellcat, als je stock blijft, ga dan voor redeye imo.

Ik zeg hetzelfde over mijn subaru's. Als je modt, ga dan voor de basis wrx, als je stock bent, neem dan de sti.

#59 ·
Ik had een 19 charger hellcat en nu een 20 challenger redeye.
Ze zijn erg vergelijkbaar tbh. Je kunt het extra vermogen voelen, maar het is niet genoeg dat ik een nieuwe hellcat zou inruilen voor een redeye. Ik deed het alleen omdat de hellcat zijn eigen draagarm afscheurde op de snelweg en ja... je kunt de rest wel raden.

al met al is elke hellcat-trim geweldig en kan worden aangepast. Als je gaat modden, neem dan gewoon een hellcat, als je standaard blijft, ga dan imo voor redeye.

ik zeg hetzelfde over mijn subaru's. Als je modt, ga dan voor base wrx, als je standaard bent, neem dan de sti.
Nou, eerlijk gezegd is de Redeye over het algemeen een beter mod-platform. Hij heeft verstevigde assen, achterkant, aandrijfas en lagere internals ten opzichte van wat er in de Hellcat zit. Meer specifiek is de Redeye een beter raceklaar platform. Om competitief en veilig te zijn, moet een Hellcat veel aantrekken van wat er met de Redeye komt.

Maar ja, als iemand echt wild wil gaan met mods en zoiets wil doen als een 426 stroker op een Magnusson, zou een Redeye geldverspilling zijn. Er zou zelfs kunnen worden betoogd dat het slimme spel zou zijn om dat soort mod te doen op een Scat Pack. Op die manier zou je eindigen met een all-in kost ergens in het standaard Hellcat-gebied versus $ 150.000 op een all-in Hellcat-build + kosten van de auto voor dezelfde algemene prestaties.