SRT Hellcat Forum banner

KONG 2650 ZELFINSTALLATIE

16K views 157 replies 19 participants last post by  16GoManGoHC  
#1 ·
Vorige week mijn Kong 2650 ontvangen! Ik heb deze tot nu toe alleen in de grote shops zien installeren, dus ik dacht dat ik mijn ervaring wel even kon delen.

Ik heb de supercharger gisteren gemonteerd. De Kong gebruikt niet de lange bouten die door de carrosserie naar de koppen gaan, zoals de OEM supercharger dat wel doet. Ik zou zeggen dat dat het meest "moeilijke" deel van de installatie is.

Ook zit het 130mm gasklephuis verder naar voren dan de OEM of de 108mm die ik eerder had, dus de montage van de inlaatslang zal iets anders zijn, maar geen probleem. Wachten op een paar dingen die nog binnen moeten komen, maar zou hem snel moeten kunnen starten.

#8 ·
Watched one on a Trackhawk on YT and it was wicked nasty.
They mentioned one on a Demon 170 that easily ran 8.50’s. That’s amazing considering the D170 has a 3.0 blower from the factory and most people are getting low to mid 9’s stock.
Die heb ik gezien! Ik ben enthousiast om ermee aan de slag te gaan!

#9 ·
Vorige week mijn Kong 2650 ontvangen! Ik heb alleen de grote shops deze nu zien installeren, dus ik dacht dat ik mijn ervaring wel zou delen.

Gisteren heb ik de supercharger gemonteerd. De Kong gebruikt niet de lange bouten die door de body op de koppen gaan, zoals de OEM supercharger doet. Ik zou zeggen dat dat het meest "moeilijke" deel van de installatie is.

Ook zit het 130mm gasklephuis verder naar voren dan de OEM of de 108mm die ik eerder had, dus de montage van de inlaatslang zal iets anders zijn, maar geen probleem. Wachten op een paar dingen die binnenkomen, maar zou hem binnenkort moeten kunnen starten.

View attachment 646645

View attachment 646644
Die gasklep ziet er ENORM uit!!!!

#24 ·
Heb je foto's van de daadwerkelijke installatie?
Eerlijk gezegd is het echt een directe bolt-on, dus ik heb geen stapsgewijze handleiding gemaakt omdat het proces voor 95% hetzelfde is als het installeren van een OEM-blower. Ik ga binnenkort foto's maken van de verschillen en ze hier een beetje bespreken.

#14 ·
Hierna. Laat het even weten als het is ingesteld en afgesteld. Ik hoor graag meer over de resultaten!

#23 · (Edited)
Volgen. Plaats a.u.b. een bericht nadat je het hebt ingesteld en afgesteld. Ik hoor graag meer over de resultaten!
Eerlijk gezegd is het echt een directe bolt-on, dus ik heb geen stapsgewijze handleiding gemaakt omdat het proces voor 95% hetzelfde is als het installeren van een OEM-blower. Ik ga binnenkort foto's maken van de verschillen en ze hier een beetje bespreken.

#21 ·
Vorige week mijn Kong 2650 ontvangen! Ik heb nu alleen de grote shops deze zien installeren, dus ik dacht dat ik mijn ervaring wel even kon delen.

Gisteren de supercharger gemonteerd. De Kong gebruikt niet de lange bouten die door de body op de koppen gaan, zoals de OEM supercharger. Ik zou zeggen dat dat het meest "moeilijke" deel van de installatie is.

Ook zit het 130mm gasklephuis verder naar voren dan de OEM of de 108mm die ik eerder had, dus de montage van de inlaatslang zal iets anders zijn, maar geen probleem. Wachten op een paar dingen die binnenkomen, maar zou hem snel moeten kunnen starten.

View attachment 646645

View attachment 646644
Kleinste poelie die ik heb gezien 👏

#26 ·
Enkele opmerkingen over de installatie hier die het anders maken dan een OEM-installatie.

De kit wordt geleverd met een snelkoppeling om tussen de OEM-brandstofrailfitting en de brandstofleiding te plaatsen die achter de supercharger loopt. De plaatsing van de brandstofrails op de 2650 is breder dan de OEM en dit compenseert dat verschil.

Image

Ik had de 5/8 spacer op mijn ported blower. Ik had in eerste instantie het sluiten van de motorkap getest zonder de inlaat en het sloot prima, maar na het installeren van de inlaat merkte ik dat het botst met mijn bwoody buis. Ik zal waarschijnlijk de spacers verwijderen en alleen pakkingen gebruiken als ik geen motorkap kan vinden die me de ruimte geeft die ik nodig heb. De motorkap sluit als ik hard duw, maar niet correct. Dus ik denk dat ik kan concluderen dat de 1 inch spacer hier zeker niet zou werken.

Image

#28 ·
Enkele opmerkingen over de installatie hier die het anders maken dan een OEM-installatie.

De kit wordt geleverd met een snelsluiting om tussen de OEM-brandstofrailfitting en de brandstofleiding te plaatsen die achter de supercharger loopt. De plaatsing van de brandstofrails op de 2650 is breder dan de OEM en dit compenseert dat verschil.

View attachment 646758

Ik had de 5/8 spacer op mijn ported blower. Ik had aanvankelijk het sluiten van de motorkap getest zonder de inlaat en het sloot prima, maar na het installeren van de inlaat merkte ik dat het botst met mijn bwoody buis. Ik zal waarschijnlijk de spacers verwijderen en gewoon pakkingen gebruiken als ik geen motorkap kan vinden die me de speling geeft die ik nodig heb. De motorkap sluit als ik hard duw, maar niet correct. Dus ik denk dat ik kan concluderen dat de 1 inch spacer hier zeker niet zou werken.

View attachment 646759
Wat is de foto onderaan?

#33 ·
Hier zijn enkele foto's van de nieuwe supercharger om de bouten te blokkeren. Een beetje lastiger om te bereiken, maar niet slecht.
Image

Image

Ik wilde laten zien hoeveel verder de inlaat zit in vergelijking met de OEM-locatie. Dit is hoe ver de Bwoody-montagebevestiging verwijderd is van waar deze gemonteerd moet worden
Image

#34 ·
Hier is het grotendeels in elkaar gezet. Ik heb mijn eerste paar testtrekken gedaan. Het produceerde 19 psi op de 2,75 katrol en dat is op een hoogte van 5200 voet. Piekt op 19 psi in de 4e versnelling met een rode lijn van 6500 tpm. Dus voor degenen onder u op grote hoogte is dat een goed gegeven om rekening mee te houden bij het kiezen van uw katrolopstelling. Zeeniveau zou waarschijnlijk nog eens 2-3 psi produceren op dezelfde katrol.

Attachments

#35 ·
Hier is het grotendeels in elkaar gezet. Ik heb mijn eerste paar testtrekken gedaan. Het maakte 19 psi op de 2,75 katrol en dat is op een hoogte van 5200ft. Pieken op 19 psi in de 4e met een 6500rpm redline. Dus voor degenen onder u op grote hoogte is dat een goed datapunt bij het uitkiezen van uw katrolopstelling. Zeeniveau zou waarschijnlijk nog 2-3 psi maken op dezelfde katrol.

View attachment 646796
Leuk!! Wat is je motorinhoud? Enige Headers nokkenas etc.?

#51 · (Edited)
Die Kong 2650 ziet er super efficiënt uit.

Met hun kleinste katrol, de 2,35", bij volgas (WOT) van 6500 RPM en met een ATI 10% lager draaien de 2650 rotoren net onder de 25k RPM - in feite langzamer dan de IHI mannelijke rotor op een standaard HC-opstelling met standaard lager en 6250 RPM redline.

Het is veel gemakkelijker om lagers te vinden die 25k RPM aankunnen - dus deze Kong 2650's (ervan uitgaande dat ze goede lagers hebben geplaatst), zullen zichzelf waarschijnlijk niet opeten als ze zo hard worden belast. Deze units zouden zeer duurzaam moeten zijn.

#52 ·
Die Kong 2650 ziet er super efficiënt uit.

Met hun kleinste katrol, de 2,35", bij volgas (WOT) van 6500 RPM en met een ATI 10% lager draaien de 2650 rotors net onder de 25k RPM - in feite langzamer dan de IHI male rotor op een standaard HC-opstelling met standaard lager en 6250 RPM redline, en toch prestaties leveren op Whipple 3.8 niveau...

Het is veel gemakkelijker om lagers te vinden die 25k RPM aankunnen - dus deze Kong 2650's (ervan uitgaande dat ze goede lagers hebben geplaatst), zullen zichzelf waarschijnlijk niet opeten als ze zo hard worden belast. Deze units zouden zeer duurzaam moeten zijn.
Trekt de aandacht en terecht.