SRT Hellcat Forum banner
41 - 60 of 158 Posts
IS KONG 2650 DE HYPE ECHT?Drama is groot, maar je begrijpt het wel. Oordeel zelf.

Discussion starter · #45 ·
Is het mogelijk of we er wat clips van kunnen horen?
Ben je van plan om naar een dyno te gaan, geĂŻnteresseerd om te zien hoeveel vermogen het maakt bij 19 psi?
Het lijkt er niet op dat het gemakkelijk is om hier video's toe te voegen, maar ik heb er een paar op mijn Instagram @505_srt8. Ik ben momenteel bezig met logs en street tuning op afstand. Zodra ik klaar ben, zal ik proberen de dyno te bezoeken en wat cijfers over de set-up te krijgen om te delen.

Het lijkt er niet op dat het gemakkelijk is om hier video's toe te voegen, maar ik heb er een paar op mijn Instagram @505_srt8. Ik ben momenteel bezig met logs en street tuning op afstand. Zodra ik klaar ben, zal ik proberen de dyno te bereiken en wat cijfers over de set-up te krijgen om te delen.
Als het mogelijk is, zou ik graag wat 60-130 cijfers zien nadat je tuning klaar is.

Die Kong 2650 ziet er super efficiënt uit.

Met hun kleinste katrol, de 2,35", bij volgas (WOT) van 6500 RPM en met een ATI 10% lager draaien de 2650 rotoren net onder de 25k RPM - in feite langzamer dan de IHI mannelijke rotor op een standaard HC-opstelling met standaard lager en 6250 RPM redline.

Het is veel gemakkelijker om lagers te vinden die 25k RPM aankunnen - dus deze Kong 2650's (ervan uitgaande dat ze goede lagers hebben geplaatst), zullen zichzelf waarschijnlijk niet opeten als ze zo hard worden belast. Deze units zouden zeer duurzaam moeten zijn.

Die Kong 2650 ziet er super efficiënt uit.

Met hun kleinste katrol, de 2,35", bij volgas (WOT) van 6500 RPM en met een ATI 10% lager draaien de 2650 rotors net onder de 25k RPM - in feite langzamer dan de IHI male rotor op een standaard HC-opstelling met standaard lager en 6250 RPM redline, en toch prestaties leveren op Whipple 3.8 niveau...

Het is veel gemakkelijker om lagers te vinden die 25k RPM aankunnen - dus deze Kong 2650's (ervan uitgaande dat ze goede lagers hebben geplaatst), zullen zichzelf waarschijnlijk niet opeten als ze zo hard worden belast. Deze units zouden zeer duurzaam moeten zijn.
Trekt de aandacht en terecht.

De man met de Trackhawk hierboven noemde dat iemand er een op een D170 had gezet en 8,50's reed, wat waanzin is, aangezien het een veel kleinere compressor is dan de 3.0 IHI die de meeste mensen 9,3-9,5 rijden.
Indrukwekkend wat de 2650 doet op die goed gebouwde Demon 170. Geweldig!

Zoals ik al zei, ik denk gewoon niet dat de prijs klopt. Je hebt minimaal 699 nodig voor een 108 mm gasklep bovenop de prijs van 6250 nadat je een van hun vereiste poelies hebt toegevoegd. Dus je zit op 7000, en je moet je standaard compressor voor onderdelen kannibaliseren, waardoor deze vrijwel waardeloos wordt om te verkopen. Als je een Whipple koopt en je supercharger verkoopt, ben je beter af.

Discussion starter · #60 ·
Korte update. De straattune-bestand voor E85 wordt afgerond. De auto trekt echt hard. Dezelfde boostniveaus als mijn SDG Ported 2.4, maar de inlaatluchttemperaturen gingen niet verder dan 130° op een dag van 84 graden, wat een enorm verschil is in vergelijking met de OEM-blower die ik moest laten draaien met een 2.35 bovenste poelie om slechts 19 psi te halen op mijn hoogte.

Ik had een vraag. Zijn er hier Whipple 3.0-bezitters die 20-24 psi hebben gedraaid op een standaard blok?? Ik heb een 2.5 poelie die ik zou kunnen gebruiken, wat me een paar pond meer zou geven, maar ik denk dat het mijn motor over de limiet zou kunnen duwen.

41 - 60 of 158 Posts