SRT Hellcat Forum banner

Upgrade van 2015-2016 Uconnect 8.4 naar 2017 en nieuwer Panasonic Uconnect 4c 8.4 Android Auto/Apple Car Play - ALLES WERKT!

1 reading
79K views 287 replies 42 participants last post by  TheRedKey  
#1 ·
Als je een 2015-2016 Challenger/Charger hebt met de oudere RA3/4 Harman Uconnect-radio en de nieuwere 17+ Panasonic 8.4 Uconnect 4c-radio wilt die veel responsiever is, betere graphics heeft en volledige Android Auto/Apple Carplay-ondersteuning heeft, dan zal dit je helpen. Ik wil graag credits geven aan een post gemaakt door Tyla die een post over het onderwerp heeft gemaakt en ik heb wat informatie van hem gekregen:

Uconnect Conversiegids (15-16 Harman naar 17+ Panasonic)

Voor de goede orde, ik heb deze conversie uitgevoerd in een 2016 Challenger Hellcat met een automatische transmissie. Ik had uren besteed aan het onderzoeken van informatie en berichten op verschillende sites over de mogelijkheid om dit te doen en verschillende onderwerpen gelezen waar sommige mensen zeiden dat het kon en anderen zeiden dat sommige opties verloren zouden gaan, enz., dus ik aarzelde om het geld uit te geven. Oorspronkelijk overwoog ik de INFOTAINMENT-route, omdat ze het proces lijken te beheersen en beweerden dat hun radio's vooraf zijn geprogrammeerd om met onze voertuigen te werken. Het probleem voor mij was dat een opgewaardeerde radio (8.4 met NAV) van hen in principe $ 2400 kost en de realiteit is dat de radio niet gloednieuw is, maar een gebruikt exemplaar dat door hen is "gereviseerd". Ik betwijfel ook of ze daadwerkelijk enige echte programmering van de radio uitvoeren.

Ik dacht er toen over om een gok te wagen en een gebruikt exemplaar te kopen op eBay of uit een wrakvoertuig en een gok te wagen, maar gebruikte exemplaren gaan voor tussen de $ 1100 - $ 1400 en ik zou een gok wagen op de staat van het exemplaar en het scherm (de-laminatieproblemen). Dus kwam ik de post van Tyla tegen en na wat informatie uit de post te hebben gehaald en wat verder onderzoek te hebben gedaan, besloot ik dit te doen en wat mijn ervaring was. Het eindresultaat is dat alles werkt.

Met behulp van de onderdeelnummers uit de post waarnaar ik verwees, kocht ik online een gloednieuwe Panasonic 8.4 Uconnect-radio met NAV (onderdeelnummer 68322340AM). Dit onderdeelnummer via Mopar toont dat het apparaat bedoeld is voor een 2019 Chrysler 300, 2019 Challenger en 2019 Charger. Ik controleerde een paar online Mopar Parts-websites en het apparaat stond vermeld tussen $ 1300 - $ 1650, afhankelijk van de site. Ik kocht de mijne bij moparautopartsdirect.com omdat ze de goedkoopste prijs hadden die ik kon vinden. Ze waren meer dan $ 200 goedkoper dan sommige andere sites.

Ik kocht toen de nieuwere USB-hub (onderdeelnummer 68294075AA). Dit is de USB-hub die zich in de middenconsole bevindt. Dit onderdeel is vereist als je Android Auto/Apple Carplay wilt gebruiken. Ik heb er uiteindelijk een gloednieuwe gekocht op eBay omdat de prijs goedkoper was dan bij de dealer/Mopar-onderdelenwebsites.

Beide onderdelen arriveerden binnen een paar dagen. De installatie is vrij eenvoudig en ik had alles binnen 30 minuten geïnstalleerd. Je hoeft alleen maar de dashboard/instrumentenpaneelbekleding te verwijderen. Ik gebruikte een plastic trimtool en nam de tijd en de dashboard/instrumentenpaneelbekleding springt er gewoon uit de clips die hem vasthouden. Eenmaal verwijderd zijn er 4 schroeven die de radio op zijn plaats houden. Verwijder de 4 schroeven en dan kun je de radio-eenheid uit het dashboard trekken zodat je de achterkant kunt bereiken om de kabels/connectoren te verwijderen. Op de nieuwe radio bevond de plaatsing van sommige kabels zich op een andere plaats aan de achterkant, maar de connectoren zijn kleurgecodeerd en ook gecodeerd zodat ze maar op één manier kunnen worden geplaatst, dus je kunt het niet verknoeien. De nieuwe radio had een paar extra aansluitingen aan de achterkant, hoogstwaarschijnlijk voor verschillende voertuigen/opties. Maak je daar geen zorgen over, maar match gewoon de connectoren van je voertuig. Vervolgens heb ik de USB-hub in de middenconsole vervangen. De reparatiehandleiding/dealer zal je vertellen dat de middenconsole moet worden verwijderd om de hub te vervangen. Dit is niet waar en bespaart je een hoop tijd als je doet wat ik deed. Ik gebruikte gewoon een zeer dunne plastic trimtool samen met een kleine schroevendraaier om de clips op de oude unit in te drukken en hem eruit te trekken. Je kunt zien hoe de hub wordt vastgehouden door naar de nieuwe te kijken. Het consolecompartiment heeft voldoende flexibiliteit om de oude hub eruit te trekken. Sorry, ik heb geen foto's of video's om te delen over het proces, maar je kunt how-to-video's vinden in de post waarnaar ik verwees of op YouTube.

Ik heb mijn batterij niet losgekoppeld voordat ik de radio en hub verving. Eenmaal geïnstalleerd, startte ik de auto. De Uconnect kwam met een blauwe achtergrond. Sommige apps duurden een minuut om op het scherm te verschijnen. Ik wachtte een paar minuten tot de dingen synchroniseerden voordat ik iets testte. Na een paar minuten scrolde ik door het Uconnect-scherm. Ik had in andere berichten gelezen waar mensen die de radio hadden vervangen, een aantal van hun opties zoals stoelverwarming, klimaatregeling, enz. grijs hadden weergegeven alsof ze niet werden herkend. Al mijn opties zoals verwarmde/geventileerde stoelen, stuurwiel en klimaatregeling verschenen zoals ze zouden moeten en werkten samen met de radio en siriusxm. Eén ding dat ik opmerkte, was dat ik geen SRT-app/pictogram of iets voor prestatiepagina's zag. Ik scrolde door de instellingen op zoek naar iets met betrekking tot SRT of prestatiepagina's en er was niets. Ik probeerde ook mijn SRT-knop op mijn middenconsole en dat werkte niet. Iets anders dat ik in de Uconnect opmerkte, was dat toen ik naar de weergave-instellingen ging en "thema" selecteerde, het alleen opties voor Chrysler liet zien. De radio leek te verschijnen alsof hij in een Chrysler-product zat. Ik was enigszins bezorgd dat ik geen prestatiepagina's, rijmodi, enz. had, maar ik herinner me ook alle verhalen van mensen die hun batterij loskoppelden en prestatiepagina's verloren en het even duurde voordat ze terugkwamen. Ik merkte ook op dat de middenstapel op het dashboard normaal werkte, de auto de rode sleutel herkende, enz., Ik kon alleen de rijmodi niet veranderen. Eén ding dat ik opmerkte, was dat toen ik de auto uitzette, het SRT-splash-scherm op de Uconnect verscheen, dus ik dacht dat de dingen langzaam op gang kwamen. Ik besloot toen om de batterij los te koppelen. Ik liet hem ongeveer 15 minuten staan en sloot hem toen weer aan en probeerde alles opnieuw. Alles was nog hetzelfde als voorheen, geen SRT-knop, geen prestatiepagina's, enz.

Ik had gelezen waar Uconnect naar verluidt mensen had verteld om de ontsteking 3 keer op "AAN" te zetten, zonder de auto te starten en bij de 3e keer de auto te starten en een korte rit te maken en dat zou zogenaamd helpen om de dingen te herstellen. Ik probeerde dat tevergeefs, maar één ding dat ik opmerkte, was dat ik de weergave-"thema"-opties opnieuw controleerde en deze keer toonde het Dodge als de opties, dus ik wist dat de dingen langzaam terugkwamen. Sommige mensen hebben gezegd dat het een dag duurde voordat hun prestatiepagina's terugkwamen nadat ze ze hadden verloren door de batterij los te koppelen, enz. Ik weet niet waarom het zo lang zou duren, omdat het niets te maken heeft met de radio die iets OTA moet downloaden, aangezien alle software/programmering al op het apparaat staat, maar ik besloot de auto toch een nacht te laten staan. Snel vooruit naar de volgende ochtend. Ik startte de auto en toen het Uconnect-scherm aanging, merkte ik dat de rijmodi-knop nu aanwezig was. Zodra de Uconnect was geladen, had hij nog steeds het "lettertype" van Chrysler. Ik ging naar het weergavethema en alle Dodge-, 1,2,3,4,5,6-thema-opties waren aanwezig. Ik selecteerde een van de Dodge-thema's en toen veranderde het lettertype en alles verscheen zoals het hoorde. Ook de SRT-app/pictogram samen met prestatiepagina's was nu beschikbaar. De SRT-knop op de middenconsole werkte ook zoals het hoorde. Ik controleerde de SRT-modus, prestatiepagina's en alles is aanwezig en werkte zoals het hoorde. De nieuwere prestatiepagina-opties zoals de DYNO-grafiekoptie waren ook aanwezig en werkten. Onnodig te zeggen dat alles werkt zoals het hoort - alle apps, SRT-modi, prestatiepagina's, satellietradio, Android Auto, enz., alles werkt zoals het hoort en je zou nooit weten dat de radio-unit is verwisseld, tenzij iemand het je vertelde of je wist dat de auto een modeljaar 2016 was.

Ik ben erg blij met de upgrade. De nieuwere Uconnect-graphics zijn high-def en veel duidelijker en het systeem werkt veel sneller en soepeler dan de oude unit. Als ik bijvoorbeeld prestatiepagina's selecteer, laden ze binnen 2 of 3 seconden in plaats van de 15 tot 20 seconden die het zou duren om ze op de oude radio te laden. Ik weet dat sommige mensen hebben verklaard dat je de BCM moet flashen als je radio's verwisselt. Ik denk niet dat dat het geval is voor in ieder geval de 2016's. Ik heb op een paar plaatsen gelezen dat een modeljaar 2015 een BCM-flash vereist en soms problemen heeft met niet-werkende stoelverwarming. Ik kan daar niets over zeggen, want mijn auto is een 2016. In ieder geval voor iedereen met een modeljaar 2016 die de upgrade wil doen, zeg ik: doe het. Ik zou voorstellen om niet naar INFOTAINMENT te gaan en $ 2400 te betalen voor een gebruikt exemplaar dat is "opgefrist". De manier waarop ik de upgrade heb gedaan, was supergemakkelijk en de onderdelen waren gloednieuw. Mijn advies aan iedereen die de upgrade doet, is om niet in paniek te raken als dingen niet meteen werken, zoals geen SRT-modus, enz. Wees gewoon geduldig. Om welke reden dan ook duurt het even, en in mijn geval 's nachts, voordat alle modules in de auto met elkaar "praten" en worden gesynchroniseerd.

**Eén ding om op te merken, als je een actief Uconnect-abonnement had voordat je de swap deed, weet ik niet of dat wordt beïnvloed door het vervangen van de radio, want dat is het enige dat ik niet heb getest, omdat ik geen Uconnect-abonnement nodig heb. Mijn siruisxm werkt prima en de radio geeft het 4G-signaal weer, dus je hebt misschien geen probleem, maar ik wilde er zeker van zijn dat ik het vermeldde.
 
#7 · (Edited)
Goed gedaan!

Dus wat was de uiteindelijke prijs?
Ik heb $1378 betaald voor de nieuwe Uconnect-radio + $125,00 voor verzending. Ik heb 123,50 betaald voor de USB-hub inclusief verzending, dus alles bij elkaar kostte het hele project $1626,50. Sinds het plaatsen van de post hebben sommigen gezegd dat ze het zullen doen, terwijl anderen hebben gezegd dat het te duur was of dat ik gewoon voor een aftermarket-opstelling had moeten gaan met Android Auto. YMMV, maar mijn ding was dat ik wilde dat alles eruitzag als af fabriek en ik wilde ook geen fabrieksopties verliezen zoals stuurwielbediening en verwarmde/geventileerde stoelen en stuurwiel, SRT-modus en rijmodi etc. Ik weet dat er een aantal aftermarket-radio's zijn waar je aftermarket-harnassen etc. kunt krijgen om sommige dingen te laten werken, maar ik wilde geen dingen in elkaar hoeven te knutselen en er is geen aftermarket-opstelling waarvan ik weet dat je daarmee rijmodi etc. kunt behouden. Ik wilde een fabrieksopstelling en een echte plug-and-play-optie en de route die ik heb genomen was precies dat.
 
#8 ·
Dit is geweldig nieuws. Ik wil ook mijn 2016 upgraden voor CarPlay en de Dyno-grafiek. Werken uw geventileerde stoelen? Werken de stoelverwarming en het stuurwiel prima? Ik ben nerveus om 1500 uit te geven en dan alle functies te verliezen waar ik zo dol op ben.
Alles werkt zoals het hoort, inclusief stuurwielbediening, verwarmde/geventileerde stoelen etc. Zoals ik al zei, als iemand mijn auto zou hebben, zouden ze nooit weten dat ik de Uconnect-radio heb geüpgraded, tenzij ik het ze vertelde of ze wisten dat de modellen van 2016 de oudere Uconnect-radio's zouden moeten hebben.
 
#9 ·
Iemand vroeg of ik foto's had, dus ik heb er een paar gemaakt toen ik vandaag klaar was met boodschappen doen om te laten zien dat alles werkte.
 

Attachments

#15 ·
Als je een 2015-2016 Challenger/Charger hebt met de oudere RA3/4 Harman Uconnect-radio en de nieuwere 17+ Panasonic 8.4 Uconnect 4c-radio wilt die veel responsiever is, betere graphics heeft en volledige Android auto/Apple Carplay-ondersteuning heeft, dan zal dit je helpen. Ik wil credits geven aan een bericht gemaakt door Tyla die een bericht over het onderwerp heeft gemaakt en ik heb er wat informatie uit gehaald:

Uconnect Conversiegids (15-16 Harman naar 17+ Panasonic)

Voor de goede orde, ik heb deze conversie uitgevoerd in een 2016 Challenger Hellcat met een automatische transmissie. Ik had uren besteed aan het onderzoeken van informatie en berichten op verschillende sites over de mogelijkheid om deze conversie uit te voeren en verschillende onderwerpen gelezen waarin sommige mensen zeiden dat het kon of gedaan kon worden en anderen zeiden dat sommige opties verloren zouden gaan, enz. dus ik aarzelde om het geld uit te geven. Ik was oorspronkelijk van plan om de INFOTAINMENT-route te volgen, omdat ze het proces onder de knie lijken te hebben en beweerden dat hun radio's vooraf zijn geprogrammeerd om met onze voertuigen te werken. Het probleem voor mij was dat een opgewaardeerde radio (8.4 met NAV) van hen in feite $ 2400 kost en de realiteit is dat de radio niet gloednieuw is, maar een gebruikt exemplaar dat door hen is "gereviseerd". Ik betwijfel ook of ze daadwerkelijk enige echte programmering van de radio uitvoeren.

Ik dacht er toen over om een gokje te wagen en een gebruikt exemplaar te kopen op eBay of uit een beschadigd voertuig en een gokje te wagen, maar gebruikte exemplaren gaan voor tussen de $ 1100 - $ 1400 en ik zou een gokje wagen over de staat van het exemplaar en het scherm (delaminatieproblemen). Dus ik kwam het bericht van Tyla tegen en na wat informatie uit het bericht te hebben gehaald en wat verder onderzoek te hebben gedaan, besloot ik het volgende te doen en wat mijn ervaring was. Het eindresultaat is dat alles werkt.

Met behulp van de onderdeelnummers uit het bericht waarnaar ik verwees, kocht ik online een gloednieuwe Panasonic 8.4 Uconnect-radio met NAV (onderdeelnummer 68322340AM). Dit onderdeelnummer via Mopar toont dat het apparaat bedoeld is voor een 2019 Chrysler 300, 2019 Challenger en 2019 Charger. Ik controleerde een paar online Mopar Parts-websites en het apparaat stond vermeld tussen $ 1300 - $ 1650, afhankelijk van de site. Ik heb de mijne gekocht bij moparautopartsdirect.com omdat ze de goedkoopste prijs hadden die ik kon vinden. Ze waren meer dan $ 200 goedkoper dan sommige andere sites.

Ik kocht toen de nieuwere USB-hub (onderdeelnummer 68294075AA). Dit is de USB-hub die zich in de middenconsole bevindt. Dit onderdeel is vereist als je Android Auto/Apple Carplay wilt gebruiken. Ik heb er uiteindelijk een gloednieuwe gekocht via eBay omdat de prijs goedkoper was dan de dealer-/Mopar-onderdelenwebsites.

Beide onderdelen arriveerden binnen een paar dagen. De installatie is vrij eenvoudig en ik had alles binnen 30 minuten geïnstalleerd. Je hoeft alleen maar de dashboard-/instrumentenpaneelbekleding te verwijderen. Ik gebruikte een plastic trimtool en nam de tijd en de dashboard-/instrumentenpaneelbekleding springt er gewoon uit de clips die het vasthouden. Eenmaal verwijderd zijn er 4 schroeven die de radio op zijn plaats houden. Verwijder de 4 schroeven en je kunt dan de radio-unit uit het dashboard trekken zodat je de achterkant kunt bereiken om de kabels/connectoren te verwijderen. Op de nieuwe radio bevond de plaatsing van sommige kabels zich op een andere plaats aan de achterkant, maar de connectoren zijn kleurgecodeerd en ook gecodeerd zodat ze maar op één manier kunnen worden geplaatst, dus je kunt het niet verknoeien. De nieuwe radio had een paar extra aansluitingen aan de achterkant, hoogstwaarschijnlijk voor verschillende voertuigen/opties. Maak je hier geen zorgen over, match gewoon de connectoren van je voertuig. Ik verving toen de USB-hub in de middenconsole. De reparatiehandleiding/dealer zal je vertellen dat de middenconsole verwijderd moet worden om de hub te vervangen. Dit is niet waar en bespaart je een hoop tijd als je doet wat ik deed. Ik gebruikte gewoon een heel dunne plastic trimtool samen met een kleine platte schroevendraaier om de clips op de oude unit in te duwen en hem eruit te trekken. Je kunt zien hoe de hub wordt vastgehouden door naar de nieuwe te kijken. Het consolecompartiment heeft voldoende flexibiliteit om de oude hub eruit te trekken. Sorry, ik heb geen foto's of video's om te delen over het proces, maar je kunt how-to-video's vinden in het bericht waarnaar ik verwees of op youtube.

Ik heb mijn batterij niet losgekoppeld voordat ik de radio en hub verving. Toen ze eenmaal waren geïnstalleerd, startte ik de auto. De Uconnect kwam met een blauwe achtergrond. Sommige apps duurden een minuut om op het scherm te verschijnen. Ik wachtte een paar minuten tot de dingen synchroniseerden voordat ik iets testte. Na een paar minuten scrolde ik door het Uconnect-scherm. Ik had in andere berichten gelezen waar mensen die de radio hadden vervangen, een aantal van hun opties zoals stoelverwarming, klimaatregeling, enz. grijs hadden gemaakt alsof ze niet werden herkend. Al mijn opties zoals verwarmde/geventileerde stoelen, stuurwiel en klimaatregeling verschenen zoals het hoorde en werkten samen met de radio en siriusxm. Eén ding dat ik opmerkte, was dat ik geen SRT-app/pictogram of iets voor prestatiepagina's zag. Ik scrolde door de instellingen op zoek naar iets met betrekking tot SRT of prestatiepagina's en er was niets. Ik probeerde ook mijn SRT-knop op mijn middenconsole en dat werkte niet. Iets anders dat ik in de Uconnect opmerkte, was dat toen ik naar de weergave-instellingen ging en "thema" selecteerde, het alleen opties voor Chrysler liet zien. De radio leek te verschijnen alsof hij in een Chrysler-product zat. Ik was enigszins bezorgd dat ik geen prestatiepagina's, rijmodi, enz. had, maar ik herinner me ook alle verhalen van mensen die hun batterij loskoppelden en prestatiepagina's verloren en het duurde even voordat ze terugkwamen. Ik merkte ook op dat de middenstapel op het dashboard normaal werkte, de auto de rode sleutel herkende, enz., ik kon alleen de rijmodi niet veranderen. Eén ding dat ik opmerkte, was dat toen ik de auto uitzette, het SRT-splash-scherm op de Uconnect verscheen, dus ik dacht dat de dingen langzaam op gang kwamen. Ik besloot toen de batterij los te koppelen. Ik liet hem ongeveer 15 minuten staan en sloot hem toen weer aan en probeerde alles opnieuw. Alles was nog steeds hetzelfde als voorheen, geen SRT-knop, geen prestatiepagina's, enz.

Ik had gelezen waar Uconnect naar verluidt mensen had verteld om de ontsteking 3 keer op "AAN" te zetten, zonder de auto te starten en bij de 3e keer de auto te starten en een korte rit te maken en dat zou zogenaamd helpen om dingen te herstellen. Ik probeerde dat tevergeefs, maar één ding dat ik opmerkte, was dat ik de weergave "thema" -opties opnieuw controleerde en deze keer Dodge als opties liet zien, dus ik wist dat de dingen langzaam terugkwamen. Sommige mensen hebben gezegd dat het een dag duurde voordat hun prestatiepagina's terugkwamen nadat ze ze hadden verloren door de batterij los te koppelen, enz. Ik weet niet waarom het zo lang zou duren, omdat het niets te maken heeft met de radio die iets OTA hoeft te downloaden, aangezien alle software/programmering al op het apparaat staat, maar ik besloot de auto toch een nacht te laten staan. Snel vooruit naar de volgende ochtend. Ik startte de auto en toen het Uconnect-scherm aanging, merkte ik dat de rijmodi-knop nu aanwezig was. Zodra de Uconnect was geladen, had hij nog steeds het Chrysler-"lettertype". Ik ging naar het weergavethema en alle Dodge-, 1,2,3,4,5,6-thema-opties waren aanwezig. Ik selecteerde een van de Dodge-thema's en toen veranderde het lettertype en alles verscheen zoals het hoorde. Ook de SRT-app/het pictogram samen met de prestatiepagina's was nu beschikbaar. De SRT-knop op de middenconsole werkte ook zoals het hoorde. Ik controleerde de SRT-modus, prestatiepagina's en alles is aanwezig en werkte zoals het hoorde. De nieuwere prestatiepagina's-opties zoals de DYNO-grafiekoptie waren ook aanwezig en werkten. Onnodig te zeggen dat alles werkt zoals het hoort - alle apps, SRT-modi, prestatiepagina's, satellietradio, Android Auto, enz., alles werkt zoals het hoort en je zou nooit weten dat de radio-unit is verwisseld, tenzij iemand het je vertelde of je wist dat de auto een modeljaar 2016 was.

Ik ben erg blij met de upgrade. De nieuwere Uconnect-graphics zijn high-def en veel duidelijker en het systeem werkt veel sneller en soepeler dan de oude unit. Als ik bijvoorbeeld prestatiepagina's selecteer, laden ze binnen 2 of 3 seconden in plaats van de 15 tot 20 seconden die het zou duren om ze op de oude radio te laden. Ik weet dat sommige mensen hebben verklaard dat je de BCM moet flashen als je radio's verwisselt. Ik denk niet dat dat het geval is voor in ieder geval de 2016's. Ik heb op een paar plaatsen gelezen dat een modeljaar 2015 een BCM-flash vereist en soms problemen heeft met niet-werkende stoelverwarming. Ik kan daar niets over zeggen, aangezien mijn auto een 2016 is. In ieder geval voor iedereen met een modeljaar 2016 die de upgrade wil uitvoeren, zeg ik: doe het. Ik zou voorstellen om niet naar INFOTAINMENT te gaan en $ 2400 te betalen voor een gebruikt exemplaar dat is "opgefrist". De manier waarop ik de upgrade heb gedaan, was supergemakkelijk en de onderdelen waren gloednieuw. Mijn advies aan iedereen die de upgrade uitvoert, is om niet in paniek te raken als dingen niet meteen werken, zoals geen SRT-modus, enz. Wees gewoon geduldig. Om wat voor reden dan ook duurt het even, en in mijn geval 's nachts, voordat alle modules in de auto met elkaar "praten" en gesynchroniseerd worden.

**Eén ding om op te merken, als je een actief Uconnect-abonnement had voordat je de swap uitvoerde, weet ik niet of dat wordt beïnvloed door het vervangen van de radio, aangezien dat het enige is dat ik niet heb getest, omdat ik geen Uconnect-abonnement nodig heb. Mijn siriusxm werkt prima en de radio geeft het 4G-signaal weer, dus je hebt misschien geen probleem, maar ik wilde er zeker van zijn dat ik het vermeldde.
Het is grappig, ik dacht hier een paar maanden geleden over na. Bedankt voor het delen, ik zal misschien kijken of ik dit ook kan laten doen. Ik ben niet zo mechanisch ingesteld, dus we zullen zien.
 
owns 2016 Dodge Challenger Hellcat
#22 ·
Het is grappig, ik dacht hier een paar maanden geleden over na. Bedankt voor het delen, ik zal kijken of ik dit ook kan doen. Ik ben niet zo mechanisch onderlegd, dus we zullen zien.
Alles is plug and play. Alle connectoren passen maar op één manier, dus het is letterlijk onmogelijk om een connector verkeerd aan te sluiten. Naast de plastic trimgereedschappen en misschien een kleine platte zakschroevendraaier, is de enige andere tool die je nodig hebt een kruiskopschroevendraaier.
 
#33 ·
Is er geen eenvoudigere manier om dit te doen met een module van een derde partij zoals deze?
Dat zal niets doen of zelfs werken op de oudere Uconnect. Die box werkt alleen op de nieuwere Uconnect-radio's die al Android Auto/Apple Carplay hebben. Dat gezegd hebbende, ik heb wel een vergelijkbare box en ze zijn cool, want je kunt dingen doen zoals Netflix, YouTube, etc., naast een aantal andere dingen op het Uconnect-scherm. Het is plug-and-play en werkt door de mobiele hotspot op je telefoon te gebruiken. Ik had het in mijn 2017 Charger Daytona 392 en het werkte geweldig. Ik heb de auto verkocht en de box gehouden en heb hem nog niet in de Hellcat gebruikt, maar ik weet zeker dat hij prima zal werken.
 
#34 ·
Ik heb hier ook over nagedacht. Geweldig om te horen dat het PNP is op een 2016 A8. Ga dit bekijken, want het is letterlijk het enige verschil tussen die van mij en het nieuwe model.
Dat zou ik zeker doen. 100% plug and play. Ik ben erg blij dat ik de upgrade heb gedaan. En voor degenen die zeggen dat de upgrade niet goedkoop is en daar ben ik het mee eens, onthoud dat als je oude 8.4 radio in goede staat is, je hem altijd kunt verkopen voor waarschijnlijk $400-$700 en wat geld terug kunt krijgen.
 
#36 ·
Is er een manier om ervoor te zorgen dat ik er geen koop die dit probleem met schermdelaminatie heeft waar ik over hoor?
Degene die ik kocht, was gloednieuw. Ik geloof dat zolang het nieuw is, het goed moet komen. Ik herinner me dat ik ergens las dat ze de nieuwe radio's produceren/op voorraad hebben naarmate de vraag toeneemt, dus het is twijfelachtig of je een gloednieuwe koopt dat je het probleem zult hebben dat de oudere radio's/schermen hadden.
 
#46 ·
Nog steeds een beetje benieuwd hiernaar. Alfa zegt 2015-2016 bcm, dus hoe verschillen ze? Ook is mijn auto gemaakt in mei 2015
Betreffende Alpha. Kijk naar post#45 in deze link. Hij heeft een 2015 en heeft de upgrade gedaan

 
#44 ·
Dat is min of meer mijn vraag. Zijn ze niet allemaal hetzelfde?
Je zou het denken, vanuit het oogpunt van massaproductie... het zou vreemd zijn als de hoofdeenheden verschillend zouden zijn op basis van het jaar.

Ik belde Uconnect, maar een klantenservicemedewerker van Stellantis nam de telefoon op. Hij gaf me een zaaknummer en noemde een mogelijke terugroepactie voor het delamineren van het scherm. Hij zei dat hij mijn zaak zou doorsturen naar de machthebbers, dus er is een kans.
 
#47 ·
**Eén ding om op te merken: als je een actief Uconnect-abonnement had voordat je de swap uitvoerde, weet ik niet of dat wordt beïnvloed door het vervangen van de radio, want dat is het enige dat ik niet heb getest, omdat ik geen behoefte heb aan het Uconnect-abonnement. Mijn siruisxm werkt prima en de radio geeft het 4G-signaal weer, dus je hebt misschien geen problemen, maar ik wilde er zeker van zijn dat ik het vermeldde.
Ik heb een 2016 Challenger Hellcat en gebruik de 4G-adapter. Ik ben er niet erg blij mee, omdat het Send N Go en andere functies niet ondersteunt die met de 3G-eenheid werkten. Ik lijk ook geen verkeersupdates meer te ontvangen.

Weet iemand of de upgrade in deze thread de bovengenoemde functies weer tot leven zou wekken? Ik wil ook graag weten of mijn huidige 4G-abonnement zou werken met een upgrade.

Bedankt op voorhand

Alex Craig
 
#49 ·
Ik heb een 2016 Challenger Hellcat en gebruik de 4G-adapter. Ik ben er niet erg blij mee, want hij ondersteunt Send N Go en andere functies niet die met de standaard 3G-eenheid werkten. Ik lijk ook geen verkeersupdates meer te ontvangen.

Weet iemand of de upgrade in deze thread de bovengenoemde functies weer tot leven zou wekken? Ik wil ook graag weten of mijn huidige 4G-abonnement zou werken met een upgrade.

Bedankt op voorhand

Alex Craig
De 4G is ingebouwd in de radio, dus het zou moeten werken. De 4G verschijnt op de mijne toen ik de upgrade deed. Ik betaal niet voor het Uconnect-abonnement, dus ik kan geen commentaar geven op Send and Go, maar aangezien de 4G werkt, zou je in theorie geen problemen moeten hebben.
 
#50 ·
Ik, 2016 M6, heb erover nagedacht om deze upgrade te doen sinds ik de auto in 2017 had. Heeft iemand dit al gedaan op een M6-auto? Benieuwd hoe de Dyno-functies zouden werken, omdat de auto geen idee heeft in welke versnelling hij staat?
Kerstmis staat voor de deur en het zou een geweldig kerstcadeau voor mezelf zijn lol
De originele post die ik linkte, waar ik wat informatie vandaan haalde, is gedaan in 2015 M6.