SRT Hellcat Forum banner

Intercooler pomp upgrade, welke?

30K views 52 replies 14 participants last post by  DigCat  
#1 ·
Groeten allemaal. Ik heb de Bwoody HE en BMR-reservoirtank geïnstalleerd. Ik heb het systeem ontlucht en dat allemaal. Ik krijg een "IC-koelvloeistof laag" CEL aan het einde van de baan.

Ik heb gesproken met de mensen van BMR en ook FI interchillers en een paar anderen over het upgraden van de standaard IC-pomp. De feedback die ik heb gekregen is dat de standaardpomp gebrekkig is en als ze eenmaal lucht insluiten zoals de mijne deed, ze de neiging hebben om niet zo lang mee te gaan. BMR legde uit dat vanwege het hogere volume koelvloeistof en de hogere temperaturen die aan het einde van de baan worden bereikt, de CEL aangaat omdat de standaardpomp helemaal niet goed omgaat met extra druk.

Uit het lezen op deze site en het internet in het algemeen, lijkt het erop dat mensen de pomp alleen upgraden als ze een in de kofferbak gemonteerde ijstank installeren, dus ik weet dat er mensen zijn die ervaring hebben met aftermarket pompen.

De twee keuzes, of aanbevelingen, die ik heb gekregen:

Stewart EMP E2512A (overal uitverkocht en pas in november beschikbaar). Ik denk dat dat de juiste PN is, maar ik weet het niet zeker.

Of

CWA400

Er is mij verteld dat ze zonder tuningwijzigingen zullen werken, hoewel je soms een CEL kunt krijgen, en iets in de tuning dat daarmee verband houdt, moet worden gewijzigd, en anderen hebben gezegd dat er geen probleem is, dat het prima zal werken. Ik kan prima een montagebeugel maken en alles doen wat ik nodig heb met de slangen/leidingen. Geen probleem daar. Het is gemakkelijk om toegang te krijgen tot de standaardpomp via de wielkast na het verwijderen van de voering.

Zijn er andere opties die ik zou moeten overwegen? Met welke andere problemen zou ik te maken kunnen krijgen? Nog iets anders dat ik hierbij in overweging moet nemen? Alle adviezen worden gewaardeerd. Dit is een auto die vaak wordt gebruikt, maar ook op de weg wordt gebruikt en betrouwbaar moet zijn.

Ik zal er ook met mijn tuner over praten.

Bedankt bij voorbaat!!!
 
#3 ·
Moet de sub in de auto laten, dus geen in de kofferbak gemonteerd reservoir/ijskist.

Welke pomp gebruik je voor je systeem? Heeft het problemen veroorzaakt met CEL of tuning?
 
#5 ·
Pomp is CWA400. Duur, maar met de kosten van de motorbouw kun je het je gewoon niet veroorloven om op dit onderdeel te bezuinigen.
Mijn bouwer en tuner heeft geen afstemmingsproblemen genoemd. Ik krijg af en toe een koelvloeistof laag-bericht, maar met 8 gallon extra koelvloeistof aan boord voorzie ik geen problemen. Elton zegt dat de auto het uiteindelijk wel zal uitzoeken. Ze hebben veel ervaring met deze systemen, ze zouden het weten. Ik heb extreem lage temperaturen gezien, vooral als je de tank met ijs vult. Dat is wat deze ultra high hp modded motoren doodt.
Ik hou van de gemoedsrust.
 
#7 ·
Geweldig! Dat is de pomp die beschikbaar is, dus ik ga die halen.

Zeg je dat het draaien van een beetje antivries in het systeem invloed heeft op het al dan niet oplichten van de CEL?
 
#9 ·
Ja, als het koud genoeg wordt
niet veel nodig
Hier is de bedrading voor de CWA400-pomp:

Image

Iemand ideeën over de bedrading voor de standaardpomp? Ik heb een servicehandleiding, maar het is een pdf en alle bedradingsschema's daarin zijn zo wazig dat ik ze niet eens kan lezen (en ja, ik droeg mijn trifocale bril). Het is lastig om te gebruiken omdat je gewoon overal doorheen moet scrollen.

Ik ben van plan om de pomp volgende week te installeren en probeer de dingen zo goed mogelijk uit te zoeken voordat ik eraan ga werken.

Of is de lay-out meestal hetzelfde voor alle pompen zoals deze? Het zou hetzelfde zijn als hierboven, maar misschien een ander type connector op de kabelboom voor de standaardpomp?
 
#11 ·
Ik heb contact opgenomen met HHP en ze hebben contact opgenomen met een van hun technische mensen, en de bedrading van de voorraad naar de CWA-pomp zou als volgt zijn:

Voorraad CWA400
1 . . . . . . .4
2 3
3 2
4 1

Ze zeiden ook dat het zou moeten werken zonder iets in de afstelling te hoeven doen, maar als er een probleem is, kunnen ze alles uitschakelen wat uitgeschakeld moet worden, enz.

Zal het snel genoeg ontdekken wanneer ik de nieuwe pomp installeer, waarschijnlijk deze week.
 
#13 ·
Ik heb mijn bouwer 1 1/2 laten draaien op zowel de inlaat als de retour.
Ik weet niet of het absoluut nodig was, maar ik zit constant 10 graden boven de omgevingstemperatuur. Op de snelweg blijft het ongeveer 5 graden of minder dan de omgevingstemperatuur.
Als ik hem in de track-modus zet, koelt hij meteen af tot 10 tot 15 graden onder de omgevingstemperatuur.
Dat is ongeveer het beste wat er is.
 
#14 ·
Dat klinkt alsof het werkt.

We gaan gewoon onze eigen koppelingen van aluminium maken om van de 1 1/2" inlaat/uitlaat op de nieuwe pomp naar de 3/4" slang in de rest van het systeem te komen.

Hebben een van de beugels gemaakt voor het monteren van de pomp en zullen morgen de tweede beugel maken. Moest de voorkant eraf halen om hieraan te werken. In feite de beugel verwijderd die de standaard HE aan de bestuurderskant vasthoudt en ook op zijn plaats wordt gehouden door twee van de IC-pompbouten.

De klok op de nieuwe pomp is prima, maar de montagegaten zitten ver weg, dus je moet er je eigen beugels voor maken. Wie had gedacht dat een pomp die voor een BMW is gemaakt, niet zomaar in een Hellcat zou passen?

Bedankt voor de hulp!
 
#15 · (Edited)
In een poging om dapper te gaan waar niemand (verstandig) eerder is geweest, hebben we de CWA400-pomp op de standaardlocatie geïnstalleerd. Hieronder staan foto's van de beugels die we hebben gemaakt en de verloopstukken. Als ik "we" zeg, bedoel ik dat ik de beugels heb geschuurd, gestraald, gespoten en geïnstalleerd, en oom heeft al het andere gedaan, lol. Voor de verloopstukken is het probleem dat de CWA-pomp een inlaat en uitlaat van 1,5" heeft en de standaardpomp 1". Hier is een link voor een plek die slangen verkoopt die van 1,5 naar 1" gaan: 1,5 naar 1" slang. Ik zou die route aanraden, tenzij je een draaibank hebt en gewoon graag dingen maakt. Napa had niets in de buurt. Mijn oom heeft verloopstukken van aluminium gemaakt omdat we het gedaan wilden krijgen, maar ik zou ten zeerste aanraden om de slangen te kopen en dan heb je een 1" naar 1" slangadapter nodig om alles in elkaar te zetten.

De kleine fabriek-HE en de pomp zitten in een soort stalen frame, dus je kunt dat eruit halen en de beugels etc. op de werkbank bouwen. We hebben de voorkant verwijderd. Duurde 10 minuten. We hebben het al een paar keer gedaan. Nou, ongeveer een dozijn keer als je het eraf en erop zetten meetelt tijdens het controleren van de pasvorm voor de Bwoody HE bij het trimmen van de voorkant.

Het klokken van de CWA-pomp is eigenlijk wel perfect, maar de gemonteerde lipjes zitten compleet op de verkeerde plek.
Image




Image

Image



Image



Image
 
#16 ·
Wat iemand eigenlijk zou doen, is de 1,5 tot 1" slang nemen die ik hierboven heb gelinkt, en dan een 1" tot 3/4" slangtule adapter nemen. Dat zou best wel slim zijn.

Bhoward en ik bespraken de EMP-pomp, die je op dit moment niet kunt krijgen, en een overweging bij het proberen te monteren op de originele locatie is de grootte van de EMP-pomp. Hij is een stuk groter. De 400 pomp is vrij compact en heeft maar 4 draden, net als de originele pomp.

Ik ben nog bezig met de bedrading, dus we zullen zien wat de computer van de pomp vindt als ik daarmee klaar ben.
 
#18 · (Edited)
De pomp werkt niet. Dit is wat er tot nu toe is gebeurd. In eerste instantie heb ik hem bedraad en zodra ik de batterij aansloot, begon de pomp te draaien. Dus ik keek naar het diagram dat hierboven is geplaatst en zag dat ik iets verkeerd had omgedraaid. Nou, ik heb het omgedraaid en de pomp draaide nog steeds niet. Ik heb alle combinaties geprobeerd die je maar kunt bedenken. Er zijn twee 10g draden en 2 16 g draden, en ik ben niet van 10g naar 16g gegaan omdat het er gewoon niet uitziet alsof dat überhaupt een optie zou zijn.

Dus, ik bedraad het zoals ik het oorspronkelijk had, waar het aangaat zodra de batterij is aangesloten, en de pomp gaat niet aan, in feite maakte het een vreemd geluid, denk ik, in de slang.

Ik denk dat hij lucht vastzit, net als de vorige. Hij had aan moeten gaan toen ik de batterij aansloot, maar niets.

Ik weet dat ik geen vacuümlek heb, omdat ik het vacuüm erop heb gezet en het de andere dag constant heeft gehouden toen ik het vulde.

Misschien is het voorraadsysteem zo ontworpen dat het gevoelig is voor het vast komen te zitten van lucht en het is erg kieskeurig. Het lijkt erop dat een aantal mensen hier problemen mee hebben gehad. Ik heb nog nooit eerder problemen gehad met een koelsysteem zoals dit.

Dus, ik heb hier nog wat over nagedacht en ik heb met twee problemen te maken. Eén is het probleem met de lucht in het systeem en het andere is het uitzoeken van de nieuwe pomp.

Ik ga de standaardpomp terugplaatsen en het BMR-reservoir verwijderen en kijken of ik het systeem/de auto goed kan laten werken.

Hoe dan ook, dat ga ik doen en gewoon proberen de auto aan de praat te krijgen. Als het winter was, zou dat één ding zijn, maar het is zomer en de auto moet rijden.

Met andere woorden, strike één. (Twee? Drie?)
 
#22 ·
Hé, geen update. Welnu, ik ontdekte dat een zekering was doorgebrand en dat mijn pomp niet werkt, zelfs niet nadat ik de zekering had vervangen. Ik heb drie pompen op de auto geprobeerd. Ik heb geen werkplaatshandboek of bedradingsschema om te zien waar er nog een zekering of relais zou kunnen zitten, zoals inline of zo. Ik ben van plan de tune opnieuw te laden, maar ik heb geen idee of dat enig verschil zal maken. Dacht gewoon dat het iets anders is om te proberen.

Ik heb in de zekeringkast gekeken en daar is stroom. Ik heb toen de connector naar de IC-pomp op de kabelboom van de auto gecontroleerd om te zien of daar stroom is, en dat is er niet. Tenzij iemand hier een idee heeft, en als het opnieuw laden van de tune geen verschil maakt (lijkt niet zo te zijn), dan moet ik hem naar de dealer brengen. Er moet ergens in het systeem/circuit nog een andere zekering of relais zitten.

Kort antwoord is dat het niet is opgelost. Ik ben voorlopig teruggeschakeld naar een standaardpomp en het standaardreservoir.
 
#23 ·
Nou, nog een ding. De CWA 400 pomp blies de zekering, maar ik had de bedrading omgedraaid. De pomp zou draaien zodra de batterij werd aangesloten. Het veroorzaakte ook het bericht over diagnostiek dat op het display van de auto verscheen. Dat moet ik nog controleren. Hopelijk heeft de PCM de pomp uitgeschakeld om zichzelf te beschermen, en als ik alles reset, zal het weer werken, maar ik heb geen idee, want ik weet niet veel over hoe het computergedeelte hiervan werkt.
 
#24 ·
Ik heb wat hieronder staat in een andere thread gepost en kopieer en plak het hier om grondig te zijn en er zeker van te zijn dat mijn fout door iedereen is opgemerkt. Ik beschouw het werk, de tijd en het geld dat aan deze IC-pomp-onderneming is besteed als "een voor het team nemen", en hopelijk krijgt Bhoward de CWA400-pomp en de HE en het reservoir en de rest echt goed aan het werk.

Dus de saga van de IC-pomp heeft voor mij zijn conclusie bereikt. Zoals ik hierboven al zei, blies de aftermarket-pomp een zekering op als gevolg van een bedradingsfout die door mij is veroorzaakt. Ik heb de zekering vervangen en de standaardpomp teruggeplaatst en de BMR-tank verwijderd. Nou, geen stroom naar de pomp en kon het gewoon niet uitzoeken. . . wacht erop. . . .

Dus. . . uhm. . . nou ja... het blijkt. . . ja. . . toen ik de zekering verving, heb ik hem in de verkeerde sleuf geplaatst. De les kostte me $ 212,00 bij de dealer, aangezien de technicus dacht dat ik een idee had, en dus deed hij alle diagnoses en zo voordat hij naar de zekeringkast keek, lol.

Zoals eerder vermeld, blijf ik bij het standaardreservoir en de standaard IC-pomp. Ik kijk ernaar uit om terug te gaan naar het circuit en de auto te besturen, hoewel de volgende races pas over ongeveer drie weken zijn.

Oké, laat de snarky opmerkingen beginnen.
 
#25 ·
Geen sarcastische opmerkingen hier. Ik zou het waarschijnlijk veel erger hebben gedaan, gezien mijn beperkte kennis van elektrische systemen.
Daarom heeft mijn bouwer alles geïnstalleerd, zodat ik hier niet mee kan helpen, anders zou ik erin duiken. Mijn systeem werkt prima, maar dat komt omdat ik het heb laten doen als onderdeel van mijn bouw. Ik weet alleen dat er 3 soorten elektriciteit zijn.
Het systeem heeft deze zomer echt geholpen in de hitte van Las Vegas.
Ik zweer erbij omdat het gewoon werkt. Veel mensen hier in Vegas gebruiken ze vanwege de drukkende temperaturen hier in de zomer.
Ik hoop dat je het uitzoekt, want het is een geweldige mod.
Succes.
 
#26 ·
Dus met de HE en de stockpomp die gisteren rondreed, was het 92 graden omgevingstemperatuur en de IC-koelvloeistoftemperatuur was 101, dus als het binnen 10 graden van de omgevingstemperatuur is, ben ik daar blij mee. Na het afkoelen van de race zou het onder de 105 moeten zijn, ongeacht de omgevingstemperatuur, en dat is eigenlijk alles wat het nodig heeft om op maximale kracht te draaien.

Ja, in beide gevallen, wat betreft de bedrading en de zekering, had ik een paar weken non-stop op de auto(s) zitten rammen en was ik gewoon een beetje oververhit. Het gebeurt. Maar het is een goede herinnering om altijd terug te gaan naar de basis, de eenvoudigste dingen eerst, en te controleren en opnieuw te controleren bij het oplossen van problemen.
 
#27 ·
Dus met de HE en de standaard pomp die gisteren rondreed, was het 92 graden omgevingstemperatuur en de IC-koelvloeistoftemperatuur was 101, dus als het binnen 10 graden van de omgevingstemperatuur is, ben ik daar blij mee. Na afkoeling tijdens het racen zou het onder de 105 moeten zijn, ongeacht de omgevingstemperatuur, en dat is eigenlijk alles wat het nodig heeft om op maximale kracht te draaien.

Ja, in beide gevallen, wat betreft de bedrading en de zekering, had ik de auto's een paar weken non-stop afgeragd en was ik gewoon een beetje gaar. Het gebeurt. Maar het is een goede herinnering om altijd terug te gaan naar de basis, eerst de eenvoudigste dingen, en te controleren en te hercontroleren bij het oplossen van problemen.
Mijn Trackhawk kan anders zijn, maar toen reed ik met de standaard supercharger-koelopstelling, mijn I/C-temperaturen lagen meestal rond de 5* boven de omgevingstemperatuur. Niet veel verschil met uw temperaturen.
 
#30 ·
Er zijn 2 grote voordelen aan de pomp en de grote tank. Je hebt 8 gallons meer koelvloeistof, waardoor het langer duurt om op te warmen. Het belangrijkste is dat je op het circuit de tank met ijs vult en de temperaturen gewoon uit het zicht dalen. Ik ijs het direct na de run af, laat het water eruit en ijs het direct voor de run af.
Dat zijn de twee grootste voordelen en het ijs maakt het een enorme deal.
Ik hoop dat dit helpt.
 
#31 ·
De belangrijkste reden dat ik de tank had toegevoegd, was alleen maar om de koelvloeistofcapaciteit te vergroten. Ik krijg ook wat meer capaciteit van de HE. Het zou nu langer moeten duren voordat alles opwarmt.

Ik heb gisteren een langere rit gemaakt en de IC-temperaturen op de snelweg waren 5* boven de omgevingstemperatuur en 5-7* tijdens het slenteren door de stad. Ik zou gewoon een koeler met ijs en een van die draagbare sproeiers kunnen meenemen en de HE tussen de rondes door kunnen besproeien als het 95-100* is.

Op dit moment wil ik gewoon dat de auto rijdbaar is. Ik ben bezig met het bouwen van een LS-bracket-car van mijn mustang, dus daar kan ik aan werken.