Groeten allemaal. Ik heb de Bwoody HE en BMR-reservoirtank geïnstalleerd. Ik heb het systeem ontlucht en dat allemaal. Ik krijg een "IC-koelvloeistof laag" CEL aan het einde van de baan.
Ik heb gesproken met de mensen van BMR en ook FI interchillers en een paar anderen over het upgraden van de standaard IC-pomp. De feedback die ik heb gekregen is dat de standaardpomp gebrekkig is en als ze eenmaal lucht insluiten zoals de mijne deed, ze de neiging hebben om niet zo lang mee te gaan. BMR legde uit dat vanwege het hogere volume koelvloeistof en de hogere temperaturen die aan het einde van de baan worden bereikt, de CEL aangaat omdat de standaardpomp helemaal niet goed omgaat met extra druk.
Uit het lezen op deze site en het internet in het algemeen, lijkt het erop dat mensen de pomp alleen upgraden als ze een in de kofferbak gemonteerde ijstank installeren, dus ik weet dat er mensen zijn die ervaring hebben met aftermarket pompen.
De twee keuzes, of aanbevelingen, die ik heb gekregen:
Stewart EMP E2512A (overal uitverkocht en pas in november beschikbaar). Ik denk dat dat de juiste PN is, maar ik weet het niet zeker.
Of
CWA400
Er is mij verteld dat ze zonder tuningwijzigingen zullen werken, hoewel je soms een CEL kunt krijgen, en iets in de tuning dat daarmee verband houdt, moet worden gewijzigd, en anderen hebben gezegd dat er geen probleem is, dat het prima zal werken. Ik kan prima een montagebeugel maken en alles doen wat ik nodig heb met de slangen/leidingen. Geen probleem daar. Het is gemakkelijk om toegang te krijgen tot de standaardpomp via de wielkast na het verwijderen van de voering.
Zijn er andere opties die ik zou moeten overwegen? Met welke andere problemen zou ik te maken kunnen krijgen? Nog iets anders dat ik hierbij in overweging moet nemen? Alle adviezen worden gewaardeerd. Dit is een auto die vaak wordt gebruikt, maar ook op de weg wordt gebruikt en betrouwbaar moet zijn.
Ik zal er ook met mijn tuner over praten.
Bedankt bij voorbaat!!!
Ik heb gesproken met de mensen van BMR en ook FI interchillers en een paar anderen over het upgraden van de standaard IC-pomp. De feedback die ik heb gekregen is dat de standaardpomp gebrekkig is en als ze eenmaal lucht insluiten zoals de mijne deed, ze de neiging hebben om niet zo lang mee te gaan. BMR legde uit dat vanwege het hogere volume koelvloeistof en de hogere temperaturen die aan het einde van de baan worden bereikt, de CEL aangaat omdat de standaardpomp helemaal niet goed omgaat met extra druk.
Uit het lezen op deze site en het internet in het algemeen, lijkt het erop dat mensen de pomp alleen upgraden als ze een in de kofferbak gemonteerde ijstank installeren, dus ik weet dat er mensen zijn die ervaring hebben met aftermarket pompen.
De twee keuzes, of aanbevelingen, die ik heb gekregen:
Stewart EMP E2512A (overal uitverkocht en pas in november beschikbaar). Ik denk dat dat de juiste PN is, maar ik weet het niet zeker.
Of
CWA400
Er is mij verteld dat ze zonder tuningwijzigingen zullen werken, hoewel je soms een CEL kunt krijgen, en iets in de tuning dat daarmee verband houdt, moet worden gewijzigd, en anderen hebben gezegd dat er geen probleem is, dat het prima zal werken. Ik kan prima een montagebeugel maken en alles doen wat ik nodig heb met de slangen/leidingen. Geen probleem daar. Het is gemakkelijk om toegang te krijgen tot de standaardpomp via de wielkast na het verwijderen van de voering.
Zijn er andere opties die ik zou moeten overwegen? Met welke andere problemen zou ik te maken kunnen krijgen? Nog iets anders dat ik hierbij in overweging moet nemen? Alle adviezen worden gewaardeerd. Dit is een auto die vaak wordt gebruikt, maar ook op de weg wordt gebruikt en betrouwbaar moet zijn.
Ik zal er ook met mijn tuner over praten.
Bedankt bij voorbaat!!!