SRT Hellcat Forum banner
61 - 80 of 203 Posts
To było również moje zrozumienie, jeśli chodzi o temperatury wlotu dla śrub w porównaniu do korzeni.
Niestety, większość rzeczy, na które natrafiłem, była tuż przed/gdy TVS 2650 i Whipple 3.0 zostały wydane w okolicach ery Covid.
Niektórzy twierdzą, że nowe cegły intercoolera Maggie mają lepsze możliwości chłodzenia w porównaniu do whipple, ale wciąż jestem niezdecydowany, jeśli chodzi o to.

Tak, to jest właściwie poprawne. Cegły 2650 są ogromne. Temperatury IAT2 faktycznie spadają podczas ciągnięcia z nimi. Mam logi na logach, widząc to z moim własnym 2650 na moim ZL1. W porównaniu do standardowej dmuchawy, która podniosłaby temperatury.
 
Tak, to jest rzeczywiście poprawne. Cegły 2650 są ogromne. Temperatury IAT2 faktycznie spadają, gdy się z nim ciągnie. Mam logi na logach, widząc to z moim własnym 2650 w moim ZL1. W porównaniu do seryjnej dmuchawy, która podnosiłaby temperaturę.
Porównujesz jednak inną dmuchawę. W konfiguracji LT4 seryjne cegły są dość małe w porównaniu do Maggie 2650. W Hellcacie seryjne cegły są DUŻO większe i znacznie bardziej zbliżone rozmiarem do Maggie 2650. Dlatego po prostu nie sądzę, aby z tą nową dmuchawą miały być jakieś znaczące zyski w porównaniu do portowanej dmuchawy 2,4L lub 2,7L OEM i tak, biorę pod uwagę zastosowania o dużej mocy. W pewnym momencie wydajność dmuchawy nie pokona objętości większych Whipples. Ludzie zwykle portują seryjną dmuchawę, aby uzyskać około 1000 whp, a potem po prostu przełączają się na większe Whipples lub przechodzą na turbo.
 
Zgadzam się, ale znowu do pewnego stopnia. Jeśli chcesz 1000-1500 KM, to chcesz Whipple TS lub 2650 TVS. Standardowa sprężarka ma swoje miejsce i z pewnością pokrywa ogromny zakres potrzeb ludzi. Ale kiedy chcesz więcej, będziesz robić zakupy.

Osobiście chciałbym zobaczyć różnicę między tym nowym Kong 2650 a standardową sprężarką przy różnych poziomach doładowania. Myślę, że będziesz miał rację od standardowego doładowania do powiedzmy 20-22psi. Poza tym będziesz potrzebował więcej. To samo dotyczy ZL1. Założyłem Maggie 2650 na mojego ZL1, który w przeciwnym razie był standardowy i nie wypadł dużo lepiej niż standardowa sprężarka, z wyjątkiem kontroli temperatury.
Zgadzam się z tobą, że chciałbym również zobaczyć różnicę na wykresie tego samego dnia, przy użyciu tego samego hamowni i współczynników korekcji.

Jeśli chciałbym tyle mocy, wydałbym dodatkowe pieniądze i przeszedł na konfigurację turbo. To więcej pieniędzy, ale przestrzeń do rozwoju jest znacznie lepsza, a także bardziej wydajna, ponieważ wykorzystuje spaliny i ma mniejsze straty mocy pasożytniczej (nie zapominaj, że potrzeba mocy, aby napędzać tę sprężarkę/pasek). Nie da ci tego wycia, które robią sprężarki, ale dostajesz dźwięki zaworu upustowego i zaworu upustowego oraz moc jest regulowana przez kontroler doładowania.
 
Zgadzam się z tobą, że chciałbym również zobaczyć graficzną różnicę tego samego dnia, używając tego samego hamowni i współczynników korekcji.

Jeśli chciałbym mieć taką moc, wydałbym dodatkowe pieniądze i przeszedł na konfigurację turbo. To więcej pieniędzy, ale przestrzeń do rozwoju jest znacznie lepsza, a także bardziej wydajna, ponieważ wykorzystuje spaliny i ma mniejsze straty mocy pasożytniczej (nie zapominaj, że potrzeba mocy, aby napędzać tę dmuchawę/pasek). Nie da ci tego wycia, które robią dmuchawy, ale dostajesz dźwięki zaworu upustowego i zaworu wastegate, a moc jest regulowana przez kontroler doładowania.
Tak, ale turbosprężarki to kłopotliwa sprawa. Nauczyłem się tego dawno temu. Zarezerwuj je dla zawodników, którzy próbują wygrać pieniądze.
 
Styl Whipple generuje mniej ciepła niż styl TVS
Masz na to jakieś dane?
Tak, to jest rzeczywiście prawda. Cegły 2650 są ogromne. Temperatury IAT2 faktycznie spadają, gdy się z nimi ciągnie. Mam logi na logach, które to widzą z moim własnym 2650 na moim ZL1. W porównaniu do standardowej dmuchawy, która podniosłaby temperatury.
Jeśli chodzi o ciepło, Whipple pokonał wszystkie te konstrukcje z jednego głównego powodu, którego inne konstrukcje nie potrafią. Whipple w trybie obejścia, tj. na biegu jałowym, podczas jazdy itp., przepuszcza powietrze obejściowe przez jeden stopień chłodzenia, utrzymując obudowę dmuchawy i wirniki w chłodzie, wszystkie inne chłodzą tylko powietrze wchodzące do silnika i recyrkulują już sprężone powietrze w kółko na biegu jałowym i przy częściowym otwarciu przepustnicy, powodując nagrzewanie się dmuchawy i wirników. Im mniejsze koła pasowe, tj. więcej powietrza, tym więcej recyklingu gorącego powietrza przy częściowym otwarciu przepustnicy, tym bardziej nagrzewa się dmuchawa podczas pracy przy częściowym otwarciu przepustnicy.
 
Tak, ale turbosprężarki to udręka. Nauczyłem się tego dawno temu. Zarezerwuj je dla zawodników, którzy chcą wygrać pieniądze.
...........Albo wygrywać wyścigi! Zgadzam się, że ich konfiguracja wymaga więcej pracy, ale jak już je zrobisz i będziesz dbał o ich konserwację, to działają.
Nawet na normalnych prędkościach na ulicy nie jest tak fajnie.
To zależy od tego, jak je skonfigurujesz i jak je dobierzesz. Duży samochód z turbosprężarką nie będzie jeździł jak samochód z kompresorem na niskich obrotach, ale jeśli wiesz, że nie będziesz brał udziału w wyścigach drag (jazda po ulicy), dobierasz turbosprężarkę o jeden lub dwa rozmiary mniejszą lub wrzucasz turbosprężarkę twin scroll i masz miły, mały, szczęśliwy samochód uliczny, w którym możesz regulować doładowanie. Wiem, że możesz również regulować doładowanie w kompresorze, ale nie jest to tak powszechne jak w turbosprężarce i nie działa tak łatwo jak naciśnięcie przycisku (lub użycie C02) w samochodzie z turbosprężarką.

Zazwyczaj wolę konfigurację turbosprężarki od każdego innego rodzaju doładowania i to tylko moja opinia.
 
61 - 80 of 203 Posts