SRT Hellcat Forum banner
101 - 120 of 151 Posts
Discussion starter · #109 ·
Hé jongens, het is een tijdje geleden. Sinds mijn eerdere berichten vorig jaar ben ik helemaal losgegaan op mijn 6-versnellingen Hellcat en het is nu een twin-turbo monster.

60-130's zijn nu meer een uitdaging om alle kracht op de weg te zetten, dus ik beperk het vermogen in de 2e versnelling tot 1050 en voer de boost op tot 1150 whp naarmate de tractie meer beschikbaar komt. Als gevolg hiervan heb ik een 60-130 in 4,8 sec en 100-150 in 4,1 sec bereikt met deze instellingen.

Ik ben er trots op te kunnen zeggen dat er geen Hellcat op Dragy is die deze lage tijden heeft gehaald op een niet-voorbereid oppervlak. Best cool om de snelste te zijn, zelfs met het nadeel van een manpedaal.

Hé jongens, het is een tijdje geleden, sinds mijn eerdere berichten vorig jaar ben ik gek geworden op mijn 6-versnellingsbak hellcat en het is nu een twin-turbo monster.

60-130's zijn nu meer een uitdaging om alle kracht op de weg te zetten, dus ik beperk het vermogen in de 2e versnelling tot 1050 en voer de boost op tot 1150 whp naarmate de tractie meer beschikbaar komt. Als resultaat heb ik een 60-130 in 4,8 sec en 100-150 in 4,1 sec behaald met deze instellingen.

Ik ben er trots op te kunnen zeggen dat er geen hellcat op dragy is die deze lage tijden heeft gehaald op een niet-voorbereid oppervlak. Best cool om de snelste te zijn, zelfs met het nadeel van een manpedaal

View attachment 573251

View attachment 573252
Man, dat gaat snel!! GEFELICITEERD!! 🍾

Maan, het is een onwerkelijk gevoel als die Turbo's toeslaan. Zoals je op de Dragy-grafiek kunt zien, trekken we bijna 1G uit een rol 🤯
Dat is echt cool. Welke banden heb je achter? Het is een worsteling bij bijna elke snelheid onder de 100-120 om hem gelukkig op de weg te houden bij het accelereren. Hoewel deze RE op papier niet veel extra vermogen heeft, lijkt het een beest van een ander niveau te zijn om op het circuit te besturen. Voor mij lijkt het soms op sommige plaatsen dat gedeeltelijke gas geven net zo goed trekt als proberen het gewoon vast te plakken. Moeilijk uit te leggen aan jullie die als doel hebben om dat gaspedaal zo ver mogelijk en zo snel mogelijk open te zetten.

• Like
Reactions: 2fast4u
Discussion starter · #116 ·
Dat is gaaf. Welke banden heb je achter? Het is een worsteling bij vrijwel elke snelheid onder de 100-120 om hem gelukkig op de weg te houden bij het accelereren. Hoewel deze RE op papier niet veel extra vermogen heeft, lijkt het een beest van een ander niveau te zijn om op het circuit te besturen. Voor mij lijkt soms op sommige plaatsen deels gas geven net zo goed te trekken als proberen het gewoon vast te plakken. Moeilijk uit te leggen aan jullie die als doel hebben om het gaspedaal zo ver mogelijk en zo snel mogelijk open te zetten.
Ik rijd met de Nitto NT05R 305/45/18 en ik moet eerlijk zijn, dit zijn geweldige roll race banden omdat ze stabiel zijn bij hoge snelheid. Het nadeel is dat ze veel warmte nodig hebben om grip te krijgen.
Om je vraag te beantwoorden, ik heb precies geleerd welke snelheid en op wat voor soort weg ik grip kan krijgen.
Met de turbo-opstelling heb ik volledige controle over mijn pk's, bijvoorbeeld ik kan 850whp dead hooken, wat mijn instelling 1 is en zodra ik in beweging kom kan ik opschakelen:

• 950 whp instelling 2
  • 1050 whp instelling 3
  • 1150 whp instelling 4
  • 1250 whp instelling 5

Dit alles met een druk op de knop op mijn shifter.
Voor die 60 -130 run begon ik bij 45 in instelling 3 en bij 100 mph schakelde ik over naar instelling 4.

Voor de 100-150 run begon ik bij 80 mph in de 4e versnelling op instelling 4 en er was geen schakelen nodig, daarom is het zoveel sneller.

Het gekke is dat ik één 100-150 run heb gedaan op instelling 5 en het is te snel voor mij om openbaar te delen, ik krijg nooit meer een race lol.

Ik rijd met de Nitto NT05R 305/45/18 en ik moet eerlijk zijn, dit zijn geweldige roll race banden omdat ze stabiel zijn bij hoge snelheid. Het nadeel is dat ze veel warmte nodig hebben om te haken.
Om je vraag te beantwoorden, ik heb precies geleerd welke snelheid en op wat voor soort weg ik kan haken.
Met de turbo-opstelling heb ik volledige controle over mijn pk's, bijvoorbeeld ik kan 850 whp dead hooken, wat mijn instelling 1 is en als ik eenmaal in beweging ben, kan ik omhoog:

• 950 whp instelling 2
  • 1050 whp instelling 3
  • 1150 whp instelling 4
  • 1250 whp instelling 5

Voor die 60 -130 run begon ik bij 45 in instelling 3 en bij 100 mph schakelde ik over naar instelling 4.

Voor de 100-150 run begon ik bij 80 mph in de 4e versnelling op instelling 4 en er was geen schakelen nodig, daarom is het zoveel sneller.

Het gekke is dat ik één 100-150 run heb gedaan op instelling 5 en het is te snel voor mij om publiekelijk te delen, ik zal nooit meer een race krijgen lol.
Ik vind het leuk.

Ik denk dat ik binnenkort met een tuner moet werken. Niet zozeer voor extra vermogen, maar om te optimaliseren wat ik heb. Zoiets, maar ik heb waarschijnlijk niet veel meer vermogen nodig, ik moet gewoon altijd leveren wat ik wil. Ofwel moet iemand de schakelingen wat lager programmeren of gewoon doen wat nodig is om deze hikken te verwijderen. Ik zie geen 1-2 schakeling omdat we goed in beweging zijn en het niet nodig hebben, maar @ 2-3 zeker zowel maandag als meer dinsdag op een veel kortere baan moet het soepeler zijn en die grote hik kan niet beter zijn dan een normale schakeling omdat het vreselijk aanvoelt. Ik moet misschien proberen op de magische tractie/stabiliteitsknop te drukken en te zien wat dit wordt. Jullie lachen, want ik kan zien dat deze menigte de programmering/PCM-dingen nu ver achter zich heeft gelaten. Ik en een paar anderen zijn nog steeds pioniers in het links- en rechtsspel met deze grote boten.

• Like
Reactions: 2fast4u
Ik rijd met de Nitto NT05R 305/45/18 en ik moet eerlijk zijn, dit zijn geweldige roll race banden omdat ze stabiel zijn bij hoge snelheid. Het nadeel is dat ze veel warmte nodig hebben om te grijpen.
Om je vraag te beantwoorden, heb ik precies geleerd welke snelheid en op wat voor soort weg ik kan grijpen.
Met de turbo-opstelling heb ik volledige controle over mijn pk's, bijvoorbeeld kan ik 850whp dead hooken, wat mijn instelling 1 is en zodra ik in beweging kom kan ik in:

• 950 whp instelling 2
  • 1050 whp instelling 3
  • 1150 whp instelling 4
  • 1250 whp instelling 5

Voor de 100-150 run begon ik bij 80 mph in de 4e versnelling op instelling 4 en er was geen schakeling nodig, daarom is het zoveel sneller.

Het gekke is dat ik één 100-150 run heb gedaan op instelling 5 en het is te snel voor mij om publiekelijk te delen, ik zal nooit meer een race krijgen lol.

Zag dit net, maar de da was -1265, het was koud voor Florida. Het staat in die info die ik bovenaan heb gepost. Maar ik vond het best goed voor vol gewicht en op een straatband. Ik streef naar 5,9 of beter in 2021.
Hoe hoger de snelheden waarmee je te maken hebt, hoe meer de lagere luchtdichtheid zal helpen.
Zelfs dragsters kunnen, als ze zich op grote hoogte bevinden, hogere topsnelheden registreren, hoewel ze marginaal langere ET's ervaren.

Er is een evenwichtspunt waarbij het verminderde vermogen dat wordt geleverd door minder dichte lucht, wordt gecompenseerd door de vermindering van de weerstand van het reizen DOOR die lucht.

Het aantal oorlogsvliegtuigen dat op zeeniveau kan supercruisen is beperkt, maar veel meer kunnen op grotere hoogten supercruisen. (supercruise is supersonische snelheid zonder naverbranders.)

Ik denk dat als topsnelheidsrecords of snelle runs van X naar XY mph jouw ding zijn, je de hoogste, langste, vlakste en koudste locatie kunt vinden die je kunt vinden. De Atacama-woestijn komt in me op. Ik weet niet zeker of de droge meren of de zoutvlakten bij Bonneville zich op grotere hoogten bevinden, voor een meer lokale ervaring.

Hoe lager je snelheid, hoe meer het voordeel van lucht met hoge druk wordt genoten. Hoe hoger je snelheden, hoe opdringeriger diezelfde lucht wordt. Een goed afgestelde turbomotor zou het meest profiteren van grote hoogten, omdat hij gewoon het compressor-RPM kan blijven opvoeren totdat hij dicht bij de theoretische ontwerpgrenzen komt.

Terzijde, compressorwielen van keramiek zijn erg licht van gewicht, maar niet zo sterk als aluminium.
Compressorwielen van gegoten aluminium zijn niet zo sterk als billet/bewerkt aluminium.
De top van de stapel voor compressorwielen is, voor zover ik weet, billet titanium, omdat het de druk van de boost en hoge RPM beter kan weerstaan dan welk ander materiaal dan ook, hoewel het zwaarder is dan beide bovengenoemde materialen.

Hoe hoger je hoogte, hoe hoger het toerental waarop je turbolader zal draaien om dezelfde boostdruk te verkrijgen. De eenvoudige truc hiervoor is om de boostdruk in te stellen als relatief ten opzichte van de omgevingsatmosfeer in plaats van absoluut.

Een verfijnder systeem zou zowel de piekdruk bij een bepaald toerental ALS de toerental van de turbolader regelen, zodat men naar hartenlust kan boosten en geen turboladerstoring riskeert.

Discussion starter · #120 ·
Nou jongens, dit wordt belachelijk hoe snel deze auto nu beweegt. Ik heb de boost wat opgevoerd en een nieuwe lage tijd van 100-150 mph gereden.

Voor een auto met volledig gewicht is dit getal ONGELOOFLIJK voor mij, het is eigenlijk verbijsterend.

Nu is de volgende stap uitzoeken hoe ik meer vermogen op de weg kan krijgen bij 60 mph, zodat ik die 4,8 60-130 naar 4,4 kan brengen. Ik heb net nieuwe banden gekregen, dus ik ga het dit weekend proberen.

Attachments

101 - 120 of 151 Posts